Youngblood Movie Writers Revealed by Rob Liefeld

Rob Liefeld, "Youngblood" creator and artist has shared the scoop on who's going to be writing the big screen adaptation of his comic book.

Follow Cathie:
By Cathie Horlick - 5/13/2009
While talking to MTV Liefeld revealed that "Youngblood" would be written by J.P. Lavin and Chad Damiani who are also adapting his comic “Capeshooters” with Warner Bros. The "Youngblood" script is currently in the first draft stage and Brett Ratner (X-Men: The Last Stand) has already been attached as the director.

“They were the guys everyone wanted for ‘Capeshooters’ at 11 AM at Warner Bros a year ago, and then at 3 PM, I met with Brett [Ratner] and his producing partner, and Brett says, ‘I know exactly who we have to get to write this: Lavin and Damiani,’” said Liefeld.

"Youngblood" is a superhero team tied with the government and the film is aiming for a PG-13 rating along the lines of "Iron Man". The story is set to focus on the team leaders of Shaft and Chapel.

“They don’t like each other,” said Liefeld. “Shaft is the new kid on the block in the movie, and he and Chapel have to put aside their differences to save the Youngblood program.”

Also Liefeld revealed that the character of Badrock, who turns to stone, won't be in the film because he doesn't quite fit in for what they want to do.
DISCLAIMER: This article was submitted by a volunteer contributor who has agreed to our code of conduct. ComicBookMovie.com is protected from liability under the Digital Millenium Copyright Act (DMCA) and "safe harbor" provisions. CBM will disable users who knowingly commit plagiarism, piracy, trademark or copyright infringement. Please contact us for expeditious removal of copyrighted/trademarked content. You may also learn more about our copyright and trademark policies HERE.
2
LIKE!
39 Comments
TucsonRican - 5/13/2009, 2:01 PM
Capeshooters? Sounds like a rip-off of The Boys.


Man, this movie just sounds sooo lame. Wonder if Liefeld is designing the characters, with oversized thighs and guns bigger than a Cadillac.....
Betty - 5/13/2009, 3:05 PM
Bedrock isnt in this because he is a stupid characer! Along with most of his characters. Liefeld and Ratner deserve each other. The only reason some of his characters are popular is because he got lucky and because OTHER talented creators got ahold of 'em. I wish this suckfest had come and gone already. Im going into this with hate so itll have to be REALLY good to calm my hate.

TucsonRican--I pulled out some of my old xforce comics i was duped into buying when i was a teenager. Not only huge guns, but transforming guns! Cable's guns tranform panel by panel, not even page by page. Panel 1, cable with huge gun, both hands on it. Third panel, two guns, one in each hand. Fourth panel, both hands on one little gun. Hahahaha wtf?!
RorMachine - 5/13/2009, 4:31 PM
Hes a [frick]ing shocking artist..and a not much better writer, Youngblood is pants
Simonsonrules - 5/13/2009, 8:10 PM
Youngblood...bottom of the barrel. If they go with Rob's silly character designs, they'll have to shoot every actor from the ankles up.
LEEE777 - 5/13/2009, 8:17 PM
ROB the sell out yay!!! ... Anyway YOUNGBLOODS gonna be better than WOLVIE-PANTS oh wait he likes that too lmao, so maybe not!!! : D
LEEE777 - 5/13/2009, 8:21 PM
Oh yeah, BADROCK wont be in the film coz everyone will think he's a THING rip off, which he is lol! ... They just want people to think its a X-MEN rip off instead!!! ; )
sportstar101 - 5/13/2009, 9:07 PM
anything but brett ratner
Betty - 5/13/2009, 9:53 PM
Was it really badrock?
vonstallin - 5/13/2009, 10:04 PM
im always down for a super hero comic movie...It should fill in the gap while waiting for block buster movies to come out....

so I say....



Cool !
comicb00kguy - 5/14/2009, 7:05 AM
Rorschach: I don't think "shocking" is the word to describe Liefeld's art. Any reasonable synonym of "horrible" will do that job just fine! :o)

But watch this: you take a bad writer/artist like Liefeld, a bad director like Ratner- watch this movie actually turn out to be good!
longbowhunter - 5/14/2009, 7:17 AM
At one of my local comic shops there used to be a crappy little kids drawing hanging up with the high dollar books and underneath it said, Rob Liefield Variant. Dudes the butt of more comic book jokes than Aquaman!
LEEE777 - 5/14/2009, 8:30 AM
GRIF @ Yeah YOUNGBLOOD just a X-MEN/AVENGERS rip off! An DC's got GEN 13 and WILDCATS now, but yeah it would be sweet to see them on the big screen!!! Especially WILDCATS, can do alot with them on film! Hopefully WARNER'S will get there in in the end!
saymekian - 5/14/2009, 8:46 AM
Have any of you even read Youngblood? It is a great comic.

BUT - the fact that they are making one of the bloodiest comics out there into a PG13 rating without one of its main characters is almost unforgivable.
Niem8211 - 5/14/2009, 9:30 AM
I love Image comics... They have great artwork and stories… I think most of you need to get off your DC and Marvel high horses and give other comics a chance... Youngblood, Dragon, Spawn, Witch Blade, Wildcats, Cable and Griffin spin offs... These are some of their great comics... I'm excited about a Young Blood comic movie…
LEEE777 - 5/14/2009, 9:55 AM
Niem8211 @ I'd be excited too, ive read a few YOUNGBLOOD from the start, but the fact is ol' ROB likes what they did with DEADPOOL in WOLVERINE (even if he is lying lmao) thats not a good start! People are going to think the movie a X-MEN rip off especially without BADROCK in it, an like saymekian @ said its unforgivable an if they want a good YOUNGBLOOD! They also have gotta go with something more than a PG-13 with this one!

Man i wish there was a SPAWN movie coming out, he's a fav of mine also whats happening with the WITCHBLADE movies?? Oh yeah an CABLE is Marvel by the way!
Niem8211 - 5/14/2009, 10:07 AM
LEEE... Well they produced an anima version of Witch Blade that really kicks ass (you should check it out) I'm not a big anima fan, but I really liked this series... To stay true with any Image comic they have to be rated R... The one thing I loved about Image comics was they were never afraid to go outside the box with violence...

Cable was also an Image comic character, he is the character that killed Al Simmons in Spawn, Dude with the white skull on his face, but man you need to read some of his spin off comics... Kick Ass is an under statement!!!
adamant877 - 5/14/2009, 10:38 AM
Niem8211: You're thinking of Youngblood's "Chapel", not Cable. ;-)

The only reason they're not putting Badrock into the film is because the budget for this crap-fest is going to be too small to compensate his "Thing" wannabe. This movie will blow like a whistle, mark my word!
(I wonder if they're going to make all of the actors wear ridiculously large wristbands, and shrink their hands with CG effects?.. hmmmmmm) lol
alphamale80 - 5/14/2009, 11:05 AM
Is that the Chapel from Spawn ?
ironknight27 - 5/14/2009, 11:53 AM
Ratner is directing this film? LOL!!!!! Oh man I feel sorry for the YoungBlood fans. I am not going anywhere near this movie if the Rat is directing it.
alphamale80 - 5/14/2009, 12:06 PM
Is that the Chapel from Spawn ?
TucsonRican - 5/14/2009, 1:36 PM
Yes, that's Chapel from Spawn. He's Liefeld's character though...
longbowhunter - 5/14/2009, 1:38 PM
Yes, that is the same Chapel from Spawn. That is why you didnt see Chapel in the Spawn movie. Liefeld owns the rights to that charater not McFarland.
Niem8211 - 5/14/2009, 2:10 PM
OOOPS Felling a little out of it, Chapel, I really have all of his series, he one of my favorite comic characters

I have no idea why I would put Cable... Sorry everyone for my stupidity>>> I usually make since, but hell I guess we all write something stupid once in a while :-)
LEEE777 - 5/14/2009, 2:37 PM
Niem8211 @ Lol! An yeah they should really be R-Rated, they gotta be taken seriously, well it would be nice too!

Yeah i downloaded some of that WITCHBLADE anime series looked F'ing good but it wasn't in english an had no subs, i wish they'd bring out a dvd set!

Hey remember PROPHET was like CABLE, i remember the crossover mini series too, i liked that!

When the hell are we gonna get a SAVAGE DRAGON movie?!? Of course it could be more than your average superhero movie too!!! Man, i think anyone that loved the HELLBOY movies would love him on the screen too! Very underated series!

Yeah it was a pity we never saw CHAPEL in SPAWN!
Betty - 5/14/2009, 3:46 PM
LEEE777--The sewage dragon? Really? Im sorry, i dont like anything Eric Larson has done except for the stint on Doom PAtrol. I would love it if they made Doom Patrol but i dont even want to here the xmen rip off comments. The only thing they have in common is that they both are a team and they both have a leader/guru in a wheelchair.

WHat do you guys say, IF Ratner can make a REALLY good youngblood movie, can that bring him 1 step closer to redemption?
TheMyth - 5/14/2009, 6:28 PM
I am so glad I am not alone in thinking that the comic was shitty and the movie is sure to be shittier. I won't hate too much, but I'll tell you all this, this is one CBM I won't be seeing in theaters. Seriously, the Youngblood books suck. The involvement of Ratner alone is enough to make me forcibly vomit on someones shoes.
LEEE777 - 5/14/2009, 6:36 PM
BETTY @ Lol! Yeah THE SEWAGE DRAGON!!! ERIC LARSON's one of the goodies an i think ol' DRAGON needs the big screen treatment!!! If its made anything like the comic, it'll be a laugh a minute!!! : D

DOOM PATROL im sure ive read somewhere there's already talk about that for WARNERS!!! Man, that won't be a X-MEN rip off either, that's a quality team and WARNERS would show FOX how to do a perfect team movie!!!

I hope Ratner does do it justice, anyway it'll be better than WOLVERINE atleast lets hope!!! ; )

MYTH @ Lmao dude but you liked WOLVIE!!!
10THTIGER - 5/14/2009, 10:41 PM
YA KNOW???..FUK!!! NO BEDROCK? OK... FUKIN TYPICAL BRETT RATTNER BULLSHIT ALWAYS SCREWING AROUND WITH THE COOL PART BUDGET RESTRICTIONS MY ASS IMAGINE A ABOMINATION LIKE (CGIWISE) BAD ROCK IT WOULD KICK ASS HELL 4GET THE FACT THAT HES A KID MAKE HIME A TEENAGER IT WILL WORK
10THTIGER - 5/14/2009, 10:41 PM
YA KNOW???..FUK!!! NO BEDROCK? OK... FUKIN TYPICAL BRETT RATTNER BULLSHIT ALWAYS SCREWING AROUND WITH THE COOL PART BUDGET RESTRICTIONS MY ASS IMAGINE A ABOMINATION LIKE (CGIWISE) BAD ROCK IT WOULD KICK ASS HELL 4GET THE FACT THAT HES A KID MAKE HIME A TEENAGER IT WILL WORK
RorMachine - 5/15/2009, 7:10 AM
I wouldnt say Youngblood is the worst comic i have read or anything(that honor goes to Secret Wars..yes, you heard me!) but its just nothing that hasnt been done a million times before only better..that being said, i have only read a couple of issues..THAT being said, it wasnt good enough to make me want to read more.
Betty - 5/15/2009, 10:00 AM
Ror--amen!
LEEE777 - 5/15/2009, 1:00 PM
SECRET WARS was the friggin GOLD of the 80's!!!! That an CRISIS by DC! Got 'em both in trade paperback!!! Would like to get the originals! ; )
Betty - 5/15/2009, 9:23 PM
LEEE777--I have the Beyonder tattooed on my back. Yeah, the guy with the mullet perm.
LEEE777 - 5/16/2009, 5:04 AM
BEYOND THE BEYONDER!!! AN BEYOND!!!

Really BETTY!!! Cool!

Ya can;t beat THE BEYONDER!!! Whatever happened to that guy?? SECRET WARS got me into comics!!! All those multi crossovers you see today ppl, you can blame Marvels SECRET WARS oh ab DC;s CRISIS!!!

You gotta love the BEYONDER!!! ; )
Betty - 5/16/2009, 8:25 AM
I loved secret wars! People think my Beyonder tattoo is Rick James. Now i go ahead and say it is Rick James. I got tired of explaining who the beyonder is and why i got a tattoo of him. Actually why did i get a tattoo of the beyonder?

Speaking of issues that get you into reading comics. This one did it for me. Xmen 211. I thought it was so BADASS!

xmen211
LEEE777 - 5/16/2009, 3:05 PM
COOL!!! ; )
Betty - 5/17/2009, 10:09 AM
sirbonesalot--haha! Hockey!
TucsonRican - 5/18/2009, 10:18 AM
You know, The Beyonder's likeness was taken from Michael Jackson in Captain Eo...
jarradbarlow - 11/9/2009, 7:24 PM
lets hope chapel kicks ass in this movie... andwe get to see a new spawn movie

Please log in to post comments.

Don't have an account?
Please Register.