Chris Evans is a Great Captain America, says Neal McDonough!

The actor who plays Dum Dum Dugan has nothing but good words to say about Chris Evans' portrait of the iconic hero, Captain America. Check it out!

Follow Cyke89:
By Cyke89 - 8/20/2010
In an interview with ContactMusic, actor Neal McDonough (who play Dum Dum Dugan) has said "Chris Evans is a a great Captain America":

"He's great in the role, a great guy, he's one of the people I'd love to work with every day. He's going to be someone you're going to be watching for a very long time. He's so dedicated to his craft, he works really hard."




McDonough added that he's excited to be part of Captain America's movie because he's a fan of the comics:

"I'm happy as I could possibly be to be a part of 'Captain America'. For an actor it's fantastic - for me as a kid 'Captain America' was one of my favourites - so to be Dum Dum it's just been a blast. I'm having a great old time killing the bad guys."


Neal, who was sporting his character's trademark moustache, when asked what is the most heroic or chivalrous thing he has ever done in real life proceeded to kiss his female companion and quipped "worth a climb every time."

Captain America will come out in 3D July 2011 and will be directed by Joe Johnston.

Chris Evans and Neal McDonough star in the movie along with Hugo Weaving, Hayley Atwell, Sebastian Stan, Tommy Lee Jones, Toby Jones, Dominic Cooper, Stanley Tucci and Samuel L. Jackson as Nick Fury.
Source: ContactMusic
DISCLAIMER: This article was submitted by a volunteer contributor who has agreed to our code of conduct. ComicBookMovie.com is protected from liability under the Digital Millenium Copyright Act (DMCA) and "safe harbor" provisions. CBM will disable users who knowingly commit plagiarism, piracy, trademark or copyright infringement. Please contact us for expeditious removal of copyrighted/trademarked content. You may also learn more about our copyright and trademark policies HERE.
7
LIKE!
73 Comments
1 2
LEEE777 - 8/20/2010, 7:58 AM
LOL... Well he wouldn't say he was SH1T thats for sure! : P

Nah, hopefully it'll be half good or more, just gotta wait for the trailer!

What I don't get is isn't he a bit too old for WWII DUM DUM?!?

Or hopefully its present day DUM DUM!
JoshWilding - 8/20/2010, 8:05 AM
Damn, you just beat me to it Cyke! :) He's pretty much saying everything you'd expect here but it's stll good to hear that he'll be right in the action as Dum Dum! I'm still curious as to whether he'll also be in the present day movies like The Avengers...and will Fury also be there in WWII!? If so, how will they explain it? (non comic fans might find it a little hard to believe the whole "Infinity Formula" stuff after all!)
LEEE777 - 8/20/2010, 8:06 AM
SLJ should never be in WWII...

I [frick]ing CRINGE at the thought! : D

Seriously no, that would ruin the entire movie for me.

(Keep it simple, have him the son of WWII FURY).
CapFanLex005 - 8/20/2010, 8:10 AM
I dont think SLJ will be in the past, his part may be the story teller or at then end when finds Cap. If nick Fury is in the WWII part he would have to be real young. If not most people wouldn't understand and it would ruin there continuity.
LEEE777 - 8/20/2010, 8:12 AM
CapFanLex005 @ I don't wanna break it to you but...the continuity is aready ruined...lets just hope they don't ruin it anymore, and I agree, ppl would just laugh if SAM was FURY in WWII lol!

Cyke89 @ I'm kinda hoping him not in it at all but yeah thats what I think too, the ICE scene, anything else would just suck... glad we've got THOR!
Protonite - 8/20/2010, 8:13 AM
Well, he'd be digging his grave if he said otherwise, wouldn't he?
marvel72 - 8/20/2010, 8:13 AM
leee777

excactly right,with a name like dum dum whats does he know.

if he came out saying chris looks shit in the costume,how long do you it would took to hear those words......your fired!

when we actually get to see chris evans in costume it may look shit,i hope not but it might.
LEEE777 - 8/20/2010, 8:16 AM
Protonite @ Exactly LOL!

Deadpool @ Hahahaha, yeah you've got a point lol, gotta luv that name and your 100% right!

I still think CHRIS should have proper WWII CAP outfit with helmet etc and present day CAP with painted wings on his mask at least!
CapFanLex005 - 8/20/2010, 8:19 AM
Yeah your right Leee, there was hint of sarcasm, but as much as i love The Cap Im still waiting to see the footage. With out that i dont think we can make any clear judgments.
StrangerX - 8/20/2010, 8:20 AM
I thought the 3D idea was shut down due to complications
jazzman - 8/20/2010, 9:14 AM
@CapFanLex005

if SLJ in WWII they will introduce the Infinity Formula cause it slow his aging.
conformist21 - 8/20/2010, 9:28 AM
make some sort of good excuse for infinity formula, like you had to take the 1st vile to keep living on and taking the rest, cuz then it makes it seem like anybody could take it and live longer
LucasMend - 8/20/2010, 9:33 AM
Of course he says he is great as Cap, he would be fired if he said Evans is shit as it lol.
jazzman - 8/20/2010, 9:56 AM
@conformist21

it only work on him cause of his blood type
RedDevil - 8/20/2010, 10:11 AM
Hope Chris is atleast a bit blonde cus that color is symbolic of Steve Rogers. If he had brown or Blck hair he would be Bucky. We do not want two Buckys right.
HotHead - 8/20/2010, 10:23 AM
leee@ it's ok if you dont want to see captain america because for sh*t ego.but at least you should keep your hate to your self because i and a lot of other people are getting more and more discoreged becuse of your hate. me and the true belivers are hering alot og good news right now so it really dosn't help to have to lisen to you,

bye the way do you say these things for a joke and dont really fell this way?? like stephen colbert or eminem??? just curios.
jjmeylar - 8/20/2010, 10:25 AM
"I'm having a great old time killing the bad guys." You gotta love that. :)
RemiMartini - 8/20/2010, 10:33 AM
Ok, wouldn't it be more "news" worthy if he said Chris Evans was doing a TERRIBLE job? I mean these guys are trying to sell us a product so why would they tell us that it sucks?

I also heard from the other actors while filming "Daredevil" that Colin Ferrell was amazing. Same thing with Alicia Silverstone in "Batman and Robin"

Ask an impartial source next time
dellamorte1872 - 8/20/2010, 10:41 AM
I AGREE @REMI -not only is it not impartial but this guy is in alot of movues that flop? 88 minutes, ravenous, etc
Julesimanerd - 8/20/2010, 10:42 AM
well he's in that movie, he wouldn't bash an actor in the movie he was in. he would say unkind things about him if the movie tanked hahaha
Ranger14 - 8/20/2010, 10:43 AM
Lee@ Nick Fury was a Sgt. leading the Howling Commandos in WWII. SLJ should be in WWII and that would rock! Your bias against SLJ is clouding your judgement as to what is best for the actual story and film. They better include Fury in WWII!
DrLecter - 8/20/2010, 10:48 AM
lol yep. What's he gonna say? If he had anything negative to report it would be tantamount to professional suicide to do so.

God I am dying to see a pic of Evans in costume!!
ThaMessenger07 - 8/20/2010, 10:50 AM
@ Everyone that's Being a Douche: Shut Up! lol

The movie is going well from the sounds of it. No sh!t hes not gonna say he sucks but it sounds genuine which means
a. He Thinks Chris is great and is loving it. Which is good news
b. He is a really good actor saying what he doesn't think and thinks Chris suck. Which is also good news, means Dum Dum is gonna rock.

@ LEEE: how is the continuity [frick]ed? You mean the comic Continuity? Movie Continuity? WHAT? Cause I Just Can't See It.
DrLecter - 8/20/2010, 10:56 AM
@ Ranger14: It's not Fury he's got a problem with. It's ULTIMATE Fury.

I can relate to that. I don't like The Ultimates either.

However there isn't any huge difference btween Ultimate and Classic Fury though ( or so I have been told). It's essentially the same character, so I'm ok with it.
ezio619 - 8/20/2010, 11:01 AM
i am so excited for this movie.chris evans is going to be great cap
Swanky - 8/20/2010, 11:16 AM
@ GUSTO

I get that. :)
ezio619 - 8/20/2010, 11:46 AM
GUYS.HI IM NEW TO CBM BUT I ENJOY THIS SITE AS A VIEWER SO I SIGNED UP.I DONT KNOW TOO MUCH ABOUT MANY CHARACTERS IS VARIOUS COMPANIES BUT I READ COMICS WHEN I WAS LITTLE BUT IM STILL A DIEHARD SUPERHERO FAN EVEN THOUGH I DONT READ THEM TODAY BECAUSE I HAVE MISSED SO MUCH I AFRAID I WONT BE ABLE TO UNDERSTAND.I AM NERVOUS SO I DECIDED TO WRITE THIS JUST TO BREAK THE ICE.SORRY IF I WASTED YOUR TIME
Ranger14 - 8/20/2010, 11:49 AM
Juggernaut@ If people have a problem with the black Ultimate Fury, then so be it, but it doesn't have to impact the storyline and the facts of how things occurred. Whether Ultimate or not, Fury was present in WWII. It's okay to whine and cry some about the Ultimate Fury, but sooner or later Lee and others need to let it go. Nothing is going to change. I would rather see Fury in WWII than not see him in WWII...black or not.

ezio619@ You're not wasting our time. Welcome to the asylum! Just remember, you can check out any time you like, but you can never leave!
113 - 8/20/2010, 11:51 AM
Wow i didn't realize this was such an all-star cast just for this movie...Had no clue Stanley Tucci and Chris McDonough were it. You add those guys with Chris Evans, Sam Jackson, Hugo Weaving and dang..that's an all-star lineup of all very good actors.
Ranger14 - 8/20/2010, 11:53 AM
113@ You forgot Haley Atwell and Tommy Lee Jones. ;-)
HULK2099 - 8/20/2010, 12:02 PM
Neal McDonough sucks as an actor
DrLecter - 8/20/2010, 12:03 PM
@ Ranger: lol that's funny. I don't want to speak for LEEE, but it's got nothing to do with race.

It's about Ultimates vs. Classic. If classic Fury had been black, I suspect it would be the same. A

s for myself, everything I have ever seen or heard about Ultimate Fury is that he's exactly the same as classic Marvel U Fury and so I personally have no problem with it. His color is a non - issue.
phenomenon - 8/20/2010, 12:08 PM
he also was a hell of a great torch!!
phenomenon - 8/20/2010, 12:12 PM
yep....alba..... one gorgeous cute woman!!
thatiscrazy - 8/20/2010, 12:13 PM
I'm a little disapointed that this guy is in the movie... I always said if the put him on the juice he would be perfect for Cable! =D

Im just sayin
crazyray - 8/20/2010, 12:30 PM
Awesome...another person spoon feeding us how great Chris Evans is gonna be...soooooo effin' epic. FOR CHRISTS SAKE WHERE IN THE EFF IS THE CAP FOOTAGE FROM COMIC CON?!?!?! COME THE EFF ON!!!! NO ONE IN ATTENDANCE TAPED IT!?!?! DID I MISS IT!?!?! IM GOING TO STROKE OUT IN A SECOND!!!
crazyray - 8/20/2010, 12:30 PM
@thatis- thats a pretty cool idea
ezio619 - 8/20/2010, 12:40 PM
THANKS FOR THE RESPONSE GUSTO AND RANGER14.GIVE ME A HELL YEAH IF YOU THINK CHRIS EVANS IS GOING TO DO JUSTICE TO THE ICON THAT IS CAPTAIN AMERICA
ezio619 - 8/20/2010, 1:17 PM
@gusto.i am excited for green lantern too,it's going to be epic but i havea question for you who would be your top 5 choice for hal jordan besides ryan reynolds who is going to be a great Hal anyways
killzonev2 - 8/20/2010, 1:32 PM
LEEE just because you are probably the only person that doesnt like samuel in the movie doesnt mean that everybody else doesnt like him. if you take him out of ww2 that doesnt make any sense. samuel played fury in 1 movie so far, he had a pretty small role why dont you actually give him a chance instead of blurting out how awful he is and how he ruined iron man. i dont 15 minutes of him talking ruined a 2 1/2 hour movie. the funny thing is, youll be first in line for this movie just to bitch about it, they arent getting rid of jackson so i mean your bitching really doesnt matter, it just gets annoying.

welcome ezio to cbm
1 2

Please log in to post comments.

Don't have an account?
Please Register.