Michael Bay Talks TMNT Movie! Says, "They are from an Alien Race..."

Michael Bay appeared at the Lincoln Center in New York to talk about the upcoming TMNT movie that his company, Platinum Dunes, will be producing. If you're a big fan of the Ninja Turtles, you're not going to like what he had to say.

Follow KickMask:
By KickMask - 3/17/2012

I was really looking forward to this movie, until Michael Bay had to open his big dumb yap. Just...just take a look below. The following video is Michael Bay talking at the 2012 Nickelodeon Upfront on March 14, 2012 at Lincoln Center in New York.


Michael Bay talks Teenage Mutant Ninja Turtles by stuffwelike


So what do you thi---wait...what??

"When you see this movie, kids will believe one day that these turtles do exist, when we're done with this movie. These turtles are from an alien race, and they're going to be tough, edgy, funny, and completely lovable." - Michael Bay


Um, ok...well let me know what you think about this below.

~ Gobbie, Out! ~
Source: StuffWeLike.com
DISCLAIMER: This article was submitted by a volunteer contributor who has agreed to our code of conduct. ComicBookMovie.com is protected from liability under "safe harbor" provisions and will disable users who knowingly commit plagiarism, piracy, trademark or copyright infringement. For expeditious removal, contact us HERE.
3
LIKE!
161 Comments
1 2 3 4 5
Cswag12 - 3/17/2012, 9:23 PM
so whats going to happen?! could not watch the video
daftendirekt9 - 3/17/2012, 9:25 PM
So they are aliens now, WTF
uvsk420 - 3/17/2012, 9:26 PM
so not only did he turn the transformers into cheap generic gobots, he turned the ninja turtles to cheap generic battletoads
P862010 - 3/17/2012, 9:31 PM
yes because alien race is so far out there than turtles who turn into full grown size of an adult man lol
SpiderHyphenMan - 3/17/2012, 9:40 PM
[racial slur] YOU MAD??!?!?!
SeaSerpentine - 3/17/2012, 9:40 PM
Is he out of his mind? Oh wait...
Jolt17 - 3/17/2012, 9:43 PM
Really?...REALLY?
sweetre15 - 3/17/2012, 9:49 PM
So I don't get the context of "alien race" because does that mean he's changing the origin to where they come from outer space or does be just see them as that because they're genetically mutated from ooze?
RAWRG - 3/17/2012, 10:08 PM
REALLY MICHAEL BAY? Since when were turtles an alien race??? -____- oh please just stop.just stop Bay.just stop!
Ironnick - 3/17/2012, 10:30 PM
He's probely just screwing with us, so calm down.
BlairCo - 3/17/2012, 10:31 PM
Thank you Michael Bay for once again [frick]ing up my childhood heroes!
dbatman - 3/17/2012, 10:48 PM
I don't think his saying his gonna change the origin. I think he just don't know much about the turtles and just assume that they are from an alien race.
CloserPleasures - 3/17/2012, 10:54 PM
this man just needs to leave franchises alone and stick to making his own movies cause he [frick]s things up man his company produced the horrible nightmareonelmstreet remake , and he changed transfrmers and now the ninja turtles are aliens wow [frick] you DOTM sucked
HULK2099 - 3/17/2012, 11:07 PM
There's an alien race where turtles are ninjas ? And rats teach them how to fight ?
ColonelKilgore - 3/17/2012, 11:17 PM
Words cannot express the sorrow I am feeling right now. I was so excited when the said they were gonna do a new live action movie. Now, this news comes out. If he makes them aliens let's fire bomb his house
loki668 - 3/17/2012, 11:18 PM
What a [frick]ing assclown. Let me guess: He's going to cast Shia Lebeouf as Splinter.

Lord Loki has spoken
l0rdleg0las - 3/17/2012, 11:20 PM
why does this [frick]ing loser get to keep [frick]ing up mine and many others childhood memories?

what the turtles are is in the [frick]ing name. Teenage MUTANT Ninja Turtles. not Teenage ALIEN Ninja Turtles. someone in that audience should have merced this douchebag and saved us from another piece of shit cgi abomination that takes a shit on classic material.
poop23 - 3/17/2012, 11:44 PM
Well there goes my childhood
batfan175 - 3/18/2012, 12:39 AM
hahahaha I knew he'd [frick] it up somehow....aliens...bwhahahahahahaha!!
Vital - 3/18/2012, 1:38 AM
I dunno, their origin is already ridiculous as is, being aliens isn't that far off lol. But I see why people are like 'huh?' I don't care either way, as long as it's good and makes more sense than mutanted turtles in a sewer who get taught ninja fighting and skills by a [frick]ing rat, then we'll be just fine lol. Neither of the "origins" make sense if you really think about it.
dcbat - 3/18/2012, 1:51 AM
Fox was right Bay is a asshole....
loki668 - 3/18/2012, 2:38 AM
You know if Megan Fox and Michael Bay had a baby together, it would be the cinematic antichrist.

Lord Loki has spoken
AlexDeLarge87 - 3/18/2012, 2:54 AM
Aliens??!!... You gotta be kiddin me??!!8/
xNightwingx - 3/18/2012, 3:16 AM
Didn't sound like he was joking to me. Either way who cares? I like TMNT but not enough to see it in the theater and not enough to give a single f**k what their origin is as long as they kick the crap out of Shredder and the foot clan.
thalidomide - 3/18/2012, 3:40 AM
[frick] THIS SHIT! SOMEBODY SHOULD KILL BAY RIGHT NOW!
Bar20 - 3/18/2012, 3:41 AM
sounds good, i hope it will look like transformers!!
comiccow6 - 3/18/2012, 3:44 AM
Well. Aliens, lovable, and worst of all, more explosions. Bay, why must you ruin so many good franchises?
hartley07 - 3/18/2012, 4:00 AM
im still pissed they gave that idiot 2 and a half hours for transformers 3 (with 45 minutes of shia le-gay looking for a job, cut with slomo ass shots of whats-her-face), and Thor barely got 1 hour 45 minutes. If michael bay ever touches another comicbook again im gonna find the nearest living thing and kill it.
BellHorneKing - 3/18/2012, 4:04 AM
Bay needs to pick a kiddie franchise from the past to destroy that nobody cares about and wouldn't mind seeing bastardized and retroactively molested:
(Captain Planet & The Planeteers or Power Rangers spring to mind...)
thalidomide - 3/18/2012, 4:15 AM
I heard he's also planning on making a his own Avengers movie

NeoBaggins - 3/18/2012, 4:20 AM
LMAO@People being mad about this.
pOoPEE - 3/18/2012, 4:21 AM
Lol bay tried to change the story because story is his strength

NOT!
DioFoRio - 3/18/2012, 4:24 AM
just when you thought Mike couldn't get any deeper into ya'lls childhood ass....he goes balls deep. Oh and Leonardo gets flame tattoos
hush - 3/18/2012, 4:27 AM
God damn you Michael Bay. God damn you.
JustinMSalvato - 3/18/2012, 4:47 AM


Michael Bay is going to BURN IN HELL aka Hollywood..
MrSuperheromoviefan - 3/18/2012, 4:55 AM
Alien race?
god this sucks
MrReese - 3/18/2012, 4:55 AM
Boom Boom Bay strikes again XD

@l0rdleg0las very well said bud =)
JustinMSalvato - 3/18/2012, 5:01 AM
Tom Welling says:





"Ninja 'TURTLES' are an alien race??"





"His statements are bulls--t!"
AlexDeLarge87 - 3/18/2012, 5:04 AM
Hell yeah Turtle fans should be mad about this!
Turtles are mutants! Thats what they are! Is it believable or not! Why everything has to always make sense?!... And for that matter how does Ninja Turtle aliens make any sense?! I mean how they are going to add Splinter in all this? Is he going to be a different alien race?!... Or Shredder for that matter? Is he going to be alien again? Alien who pretends to be ninja master.

This origin change is unnecessary! Stick to the mutagen and mutants! Only alien i wanna see in Turtles is Krang!

Hell they have to change the title too if they make them aliens!
I can only wonder which is it going to be
Teenage Mutant Ninja Turtles from space or Teenage Alien Ninja Turtles!xD
Unionjack - 3/18/2012, 5:06 AM
Let's just hope he doesn't have them facing off against the transformers in the next movie!! - as he killed off most of the best characters!!

Aliens, really...
1 2 3 4 5

Please log in to post comments.

Don't have an account?
Please Register.