The Reason Why Matt Bomer Never Played SUPERMAN

Matt Bomer, star of USA Network's White Collar was once considered for the iconic role of Superman/Clark Kent, but best-selling author, Jackie Collins, claims that Bomer would've never gotten the part because the actor is gay. Check it out!

Follow D117:
By D117 - 10/24/2012
Matt BomerAccording to the author Jackie Collins, Bomer lost the role because he was gay. Which of course was a rumor, but an unnamed source says that's not the case in which they say: "Matt was Brett's Superman," the source says. "He would never have not cast Matt because he's gay. Brett knew Matt was gay. They're good friends. Matt not being Superman had nothing to do with his sexuality. It was because the director changed."

Bomer was Brett Ratner's choice to play the character back in 2003 when he was set to helm the film "Superman Flyby" which never fell through and eventually became Superman Returns, with Brandon Routh in the starring role instead. Bomer mentions that he screen tested for the role stating: "I actually screen-tested for Superman, and there was a time when Brett Ratner and I were going to work together on it," he said. "That particular incarnation of that franchise sort of fell apart, and then it became a whole different beast."

With Man of Steel arriving in theaters June 14th 2013, I would've considered Matt Bomer as my first choice if Henry Cavill didn't end up getting the role. Saying that somebody didn't receive a certain role because of their ethnicity or sexuality is sort of biased in my opinion, what do you guys think?

Source: E News
DISCLAIMER: This article was submitted by a volunteer contributor who has agreed to our code of conduct. ComicBookMovie.com is protected from liability under the Digital Millenium Copyright Act (DMCA) and "safe harbor" provisions. CBM will disable users who knowingly commit plagiarism, piracy, trademark or copyright infringement. Please contact us for expeditious removal of copyrighted/trademarked content. You may also learn more about our copyright and trademark policies HERE.
5
LIKE!
100 Comments
1 2 3
DioFoRio - 10/24/2012, 8:43 PM
well he looks like Caville in the last pic. Couldn't be the gay thing...cuz Superman Returns was flaming as fug.
D117 - 10/24/2012, 8:51 PM
@Dionysios Agreed he does, but Returns was beyond boring it gave me a headache opening day in the theater.
Ha1frican - 10/24/2012, 8:52 PM
Gambit.
D117 - 10/24/2012, 8:53 PM
@Ha1frican ?
johnblake - 10/24/2012, 9:01 PM
DOESNT MATTER IF HE WASCAST. RETURNS SUCKED. HAIL HYDRA!!!
D117 - 10/24/2012, 9:15 PM
@johnblake Lmao
repulse93 - 10/24/2012, 9:20 PM
In my opinion, unless he turned out to be a peodophile or rapist, I don't give a damn what his sexuality is.
If the guy looked like he could pull of Superman, then I would cast him.

(And I'm not saying he can't play Superman, I just haven't seen any of Bomer's stuff so I can't really judge.)
DCjohnny - 10/24/2012, 9:48 PM
i have seen some episodes of white collar the tv show is good and so is his acting.... he could have become a good superman ....



if he would have become superman.... all over the world the news would have spread that superman is gay..lol
jimpinto24 - 10/24/2012, 9:58 PM
Matt Bomer looks the part for Superman.
Reasonnnn - 10/24/2012, 9:58 PM
White Collar is great and Bomer is awesome in it. I'm surprised he's not in more movies. He was solid in Magic Mike.
Tony93 - 10/24/2012, 9:58 PM
Looks very much like the young New 52 version
JR - 10/24/2012, 10:01 PM
bull$hit
patriautism - 10/24/2012, 10:02 PM
It's heavily rumored that Henry Cavill is also a closet gay.
Not that I care either way.
JR - 10/24/2012, 10:04 PM
Gay Superman, Black James Bond, hmm....
RedSkull667 - 10/24/2012, 10:04 PM
Matt Boner :D
hYPE - 10/24/2012, 10:08 PM
Gay, straight, british, doesn't matter to me. I just want a good Superman!
elcaballerooscuro92 - 10/24/2012, 10:14 PM
he would be a better batman
patriautism - 10/24/2012, 10:14 PM
@Equinox He really is dude, no joke. just google Henry Cavill gay and you'll see. The dude like only ever dated Jillian Michaels and she came out as a lesbian..
JorLBola - 10/24/2012, 10:17 PM
Matt Bomer is gay..?? D: Don't care he is still an actor... So whatever
superpooper - 10/24/2012, 10:18 PM
He looks the part.
mgeoff88 - 10/24/2012, 10:19 PM
Who cares if he's gay!? A person's sexual orientation has no barring on their acting capabilities!

With that said, he would really have to bulk up to play Superman.

I would actually prefer him to play Gambit. He would be great in the role IMO.

@Ha1frican Ditto.
Emjeed - 10/24/2012, 10:22 PM
lol.. didn't he just recently break up with his fiance of a few years? how is he gay?.. okay i take that back.. Ricky Martin got married and had two kids.. ayy.. i don't care, he's a great actor. MOS.. FTW!
D117 - 10/24/2012, 10:24 PM
@patriautism Cavill was engaged to Ellen Whitaker since May 2011, but then they both called it off back in August
patriautism - 10/24/2012, 10:30 PM
@D117 Still not proving he isn't gay,
I mean come on dude beautiful women throw themselves at this dudes feet and his 2 known relationships are witha lesbian and a show jumper who looks like a lesbian...
HAHAHA. jk man i don't personally care man i'm just saying it is heavily rumored and it really is.
Just look at this picture..



and this one
Kevinwillpeabodyproperties - 10/24/2012, 10:31 PM
It sux to say and please don't jump down my throat. But he would neve have been superman because he is gay. It's too bad, but its true. The general audience would not find him convincing, my own cousin( a girl, who used to think he was the hottest man on the planet) went to magic mike and her words were and don't judge her she is 13, " I was just kinda grossed out by him"


The world we live in.... On a side note I think Henry is perfect and bulked up perfectly for supes,
ClarkFarley2012 - 10/24/2012, 10:33 PM
Lol my wife loves this guy on White Collar. He looks the part but I think he's only 5'10 or 5'11 and about 160 give or take. He'd have to pump some serious iron. But him the Adventures of Lois and Clark had a short Superman..
AmazingFantasy - 10/24/2012, 10:35 PM
Dude looks literally like Superman.
Cavill will be amazing though.
D117 - 10/24/2012, 10:37 PM
@patriautism Lol yeah ik what you mean, but that IS very shady. But this isn't the first time a gay actor portrayed a superhero, NPH voiced Spider-Man, Flash and Nightwing. Which is different because that's on the side of voice acting.
storyteller - 10/24/2012, 10:37 PM
Kinda hard to just say the guy(or anyone) looks like Superman. The face has been drawn numerous ways. Sure the basics are there.
D117 - 10/24/2012, 10:38 PM
@ClarkFarely2012 True, but Dean Cain is listed as 6'0 though.
Knightstalker - 10/24/2012, 10:39 PM
It isn't because he's gay. Who cares anyway? He can't be Superman because he is way too skinny. Who wants to see a malnourished Man of Steel?
D117 - 10/24/2012, 10:39 PM
@storyteller Agreed
Mego - 10/24/2012, 10:42 PM
So JACKIE COLLINS gossip makes it to CBM.
She shouldve done her homework because being gay would not cost him a role in Superman Returns.
Bryan Singer is gay and casts lots of gay actors in his films.
In Superman Returns we had a gay Lex Luthor, Kal Penn is gay and was Luthors henchman, Frank Langella was a gay Perry White, and Marlon Brando was gay posthumously.

Singer cast Brandon Routh because he was reminiscent of Chris Reeve.
Maybe hes shocked his GAYNESS didnt help him land the role with Singer.
DioFoRio - 10/24/2012, 10:44 PM
that pic post was classic literally lmfao@patruautism...those pics are soooo hetero! I couldn't give a shit who's gay and who isn't but anyone as pretty as Cavill and Bohmer are gay. That's just the way the cookie crumbles...or moistens? Either way Cavill with as jacked as he is for Supes has me feeling funny in my He-Cookie....partial homo.
DioFoRio - 10/24/2012, 10:45 PM
I picture supes as a corn fed, huge jaw ,lumbering farm boy.
DioFoRio - 10/24/2012, 10:46 PM
@Ranger14 remember that bad koke from the 80's about Rock?
Ranger14 - 10/24/2012, 10:46 PM
I think the 5'10" height had as much to do with it as anything. Dean Cain and Cavill are both 6'.

There are plenty of gay actors in hollywood that have gotten married to cover up being gay. Some would literally shock people if they know, not unlike Rock Hudson when that came out in the press. One is related to the CBM world, but I am going to let that rest as it would cause quite the uproar here.
DioFoRio - 10/24/2012, 10:46 PM
joke
Ranger14 - 10/24/2012, 10:47 PM
Sorry, dionysios, I reposted due to some typos. Damn I miss the edit button! Yeah, I remember.
mikesinuman - 10/24/2012, 10:47 PM
so if he's gay then make him the Supergay.
not Superman.^_^
1 2 3

Please log in to post comments.

Don't have an account?
Please Register.