The Most Popular MARVEL Characters According To Social Media

We all know the favorites, the heavy-hitters and the big baddies but which characters have been under the spotlight recently? This handy infographic answers that very question.

Follow Mark:
By Mark Julian - 8/13/2012
Source: Design Taxi
DISCLAIMER: This article was submitted by a volunteer contributor who has agreed to our code of conduct. ComicBookMovie.com is protected from liability under the Digital Millenium Copyright Act (DMCA) and "safe harbor" provisions. CBM will disable users who knowingly commit plagiarism, piracy, trademark or copyright infringement. Please contact us for expeditious removal of copyrighted/trademarked content. You may also learn more about our copyright and trademark policies HERE.
3
LIKE!
70 Comments
1 2
ksommer - 8/13/2012, 11:51 AM
What up!! 2% in Wisconsin!!!
ScionStorm - 8/13/2012, 12:02 PM
Why is hawkeye brunette in this? He is blond.

How did Howard the Duck get on this list!??!

Good for Dead Girl, Emma Frost you may now go cry in a corner.
bayouboyz - 8/13/2012, 12:02 PM
We don't even have a percent here in Louisiana.
BrotherStarkofMABMindz - 8/13/2012, 12:03 PM
No Spider-Man the most relatable character for teenage nerds
SmellofDuty - 8/13/2012, 12:07 PM
Yeah. Where the heck are Spiderman, and Rocket Racoon?
StormLoganSummers - 8/13/2012, 12:07 PM
Who the [frick] likes Mojo?
OdinsBeard - 8/13/2012, 12:09 PM
kind of surprised by no spider-man.. hmm..

i wish they had a breakdown by hero, not team. i'm glad thor is up there! i want to know where he stacks up against everyone else..
CPBuff22 - 8/13/2012, 12:09 PM
So something has to be wrong with this. Some percentages are for states and others are for cities. Those numbers wouldn't translate for any kind of demographic. There are more people in Illinois than Chicago for example, being that Chicago is a city in Illinois. So where are the total number for Illinois and California listed?
SmellofDuty - 8/13/2012, 12:09 PM
Lol @StormLogan
SmellofDuty - 8/13/2012, 12:11 PM
That's why Alabama sucks.
chikeizelcav - 8/13/2012, 12:14 PM
27 ny
DanMcNice - 8/13/2012, 12:27 PM
Nice!!!
Hope Marvel will see this chart and introduce Miss Marvel in the Avengers sequel, or even better, in her own movie!!!!

Yvonne Strahovski for Miss Marvel!!!!
Henchman4Hire - 8/13/2012, 12:31 PM
Hmmmm, so the most talked about Marvel comic book characters in that single month were the Marvel comic book characters who were actually involved in movies or big storylines. You don't say...
deadpool123 - 8/13/2012, 12:32 PM
lizard above venom,who make this list
blvdnoise - 8/13/2012, 12:33 PM
Why does this seem so made up? lol
Luminus - 8/13/2012, 12:36 PM
I call bull. Mojo and Howard the Duck? WTF?
kevberg - 8/13/2012, 12:37 PM
OKAYYyy...so dumbass wants to tell me that deadgirl and Northstar are more popular than Nightcrawler and Rogue or Gambit...or Mystique?
yeah social media my ass..more like social biased media. or Social AGENDA media.

I call bullsh@t.
CaptainAmerica31 - 8/13/2012, 12:42 PM
It could be rigged becasue spidermans not on there lol. He's one of the most Reconized superheroes in the world and America how could you forget him. He is the face of marvel and comics alike.
LordHuck - 8/13/2012, 12:42 PM
Dead Girl???????????

I am calling bullshit on that.
OtakuPapi - 8/13/2012, 12:45 PM
Something about this is wrong.Northstar ranking and No Gambit or Cable. No Black Panther WTF.Since when is Northstar popular?
Havensent - 8/13/2012, 12:47 PM
Chi-Town stand up!!
Lowell58 - 8/13/2012, 12:56 PM
I think Mojo would be a fascinating character in a modern movie. I mean, he was a commentary on reality TV before it was even the monster it became in the early 2000's... maybe not as a main villain, but as a peripheral?
TheAbomination - 8/13/2012, 1:03 PM
.04% in South Dakota? See, that's why nobody cares about them.
sharkman03191 - 8/13/2012, 1:08 PM
The fact that Spider-Man isn't even on the list is a sham. This whole poll is irrelevant, as Spidey is still the most popular hero Marvel has, despite the recent surge in popularity with other characters like Iron Man and Captain America.
CharlesLord - 8/13/2012, 1:13 PM
im not gonna lie, im kinda surprised to see Luke Cage pop up and Spiderman absent, especially with Venom voted as one of the baddies
OrsonRandall - 8/13/2012, 1:13 PM
Deadpool's not a mutant, no Mr Sinister or Apocolypse???
NOLAntern - 8/13/2012, 1:19 PM
No Louisiana representation? Bummer.
CharacterAssassin - 8/13/2012, 1:26 PM
Definitely BS. San Diego ain't even on the map.
superotherside - 8/13/2012, 1:38 PM
Where's Spider-Man? And the FF?
Emanuel14 - 8/13/2012, 1:43 PM
where's Spider-Man?
jumpingJellybeans - 8/13/2012, 1:47 PM
How is the character who is arguably the most popular comic book character in general not even on the list LOL
Sosa4693 - 8/13/2012, 2:07 PM
spider-man is such an icon, that he doesn't need to be listed on a list, i bet his popularity out weighs all the marvel characters, which would explain his absence from the list.
eleven59 - 8/13/2012, 2:12 PM
no Doom either?

but if this is correct, i see a couple of guardians on it so that could be good for the movie
MisterNiceGuy - 8/13/2012, 2:16 PM
who did they survey for this shit? blind lama's?
FriendlyNeighborhoodSpidey - 8/13/2012, 2:19 PM
This list seems to be... off. THOR more popular than iron man?? And where is Spidey?
FriendlyNeighborhoodSpidey - 8/13/2012, 2:22 PM
16% for LA!!! Yeah! I guess....
NextHero08 - 8/13/2012, 2:29 PM
The Amazing Spider-Man was a shyt film, the animated series sucks and it probably won't be long before they cancel it and replace it with ANOTHER animated series because Marvel doesn't want to keep their good animated series on the air. People are sick of the same story being told over and over and almost exactly alike every time. We know his origins, got it, move on. It's no wonder he didn't make the list. It's a good thing people are more interested in the expanded Marvel Universe, means potential for a different variety of characters in the theaters instead of Cap and Ironman who are already boring.
Masterpace - 8/13/2012, 2:29 PM
They forgot places number one and two on the avengers list There's:

1. Spider-man.
2. Daredevil.

And then what list says.
CaptainRon - 8/13/2012, 2:29 PM
What? No Maggot on the list??? Where's Marrow?
Masterpace - 8/13/2012, 2:30 PM
@NextHero08 Maybe for you...For me and almost everyone I know this summer was:

1. TDKR
2. TASM
3. The Avengers.
1 2

Please log in to post comments.

Don't have an account?
Please Register.